دیدبان
اخبار ویژه روزنامه های شنبه

پاسخ عبدی به ابراهیم یزدی چرا همه را گرفتند جز شما؟!/هشدار جدی به دولت درباره مصوبه ای به نفع دولت میانمار

پاسخ عبدی به ابراهیم یزدی چرا همه را گرفتند جز شما؟!/هشدار جدی به دولت درباره مصوبه ای به نفع دولت میانمار
دیدباناخبار ویژه روزنامه های امروز را می توانید در اینجا بخوانید.

*کیهان:


ديپلمات آمريکايي: کم حرف بزنيم تا طرف بازنده انتخابات ايران نباشيم

«واشنگتن بايد بپذيرد که انتخابات ايران، رويدادي ايراني است نه مربوط به آمريکا و از لفاظي در اين باره پرهيز کند در غير اين صورت بار ديگر مسئله‌اي مانند ايران کنترا و ديگر مسائل مشابه با شکست مواجه خواهيم شد.»

اين مطلب را جان ليبرت دستيار پيشين معاون وزير و رئيس ميز ايران در وزارت خارجه آمريکا عنوان کرد. وي در خبرگزاري اينترپرس سرويس نوشت: نبايد به جمهوري اسلامي فرصت بدهيم تا انتخابات را به مسئله ما تبديل کند. نظريه‌پردازان در تهران دوست دارند اين مسئله را سيلي به گوش دشمن جهاني (آمريکا) تبديل کنند يا نامزد مدافع عقلانيت را عامل آمريکا جلوه دهند. اگر خواستيم صحبتي در مورد انتخابات بکنيم بايد تا حد امکان اندک باشد و مراقب حرفهاي‌مان باشيم.

ليمبرت با بيان اينکه اغلب صاحب‌منصبان کليدي در جمهوري اسلامي نظير مهدوي کني، محمد يزدي، احمد جنتي در کنار آيت‌الله خامنه‌اي ايستاده‌اند و کمترين تمايلي به تغيير سياست خارجي نشان نمي‌دهند، افزود: «ما مايليم انتخاباتي آزاد و مطلوب در ايران برگزار شود اما تا رسيدن به آن روز مجبور خواهيم شد با دنيايي نامطلوب و نه چندان ايده‌آل سر و کار داشته باشيم. چنانچه انتخابات 14 ژوئن ايران در نهايت به خوبي برگزار شود (اگر بهتر از انتخابات سال 2009 ميلادي ايران بود و بدتر از انتخابات رياست جمهوري 2000 آمريکا نباشد)، اوباما بايد يک يادداشت تبريک براي فرد پيروز اين انتخابات ارسال کند. او در آن يادداشت بايد جملاتش را با دقت انتخاب کند و از عبارات توهين‌آميز اجتناب و بالحن معقولانه‌اي در مورد احترام و منافع متقابل صحبت کند».

اينترپرس سرويس خاطرنشان کرد: هرچند ايراني‌ها به خوبي (طي تجربه بيش از 30 ساله) مي‌دانند که چگونه به توهين‌هاي آمريکا پاسخ دهند، ولي لحن مناسب آمريکا موجب کاهش لفاظي‌هاي آنان و خنثي کردن شعارهاي ضدآمريکايي آنان مي‌شود. در نهايت، چگونه جمهوري اسلامي مي‌تواند کسي را دشمن جلوه دهد که خواستار صحبت براساس احترام متقابل است، همان چيزي که ايرانيان هميشه گفته‌اند که به عنوان شرط تعامل، خواهان آن هستند؟ اين کار مستلزم آن است که تا حد امکان کمتر صحبت شود.

برخلاف توصيه ليمبرت مقامات خشمگين آمريکايي که از موضع قانوني و قاطع شوراي نگهبان شوکه شده بودند طي کمتر از 3 روز بالغ بر 4 بار عليه انتخابات ايران موضع گرفته و از جمله از ليدر جريان فتنه و حلقه انحراف با ذکر نام جانبداري کردند. اما پس از يک هفته جان کري در موضع‌گيري دوم خود تصريح کرد: انتخابات ايران احتمالاً هيچ تغييري در سياست خارجي و آمال هسته‌اي ايران ايجاد نخواهد کرد و ما انتظار چنداني نداريم که محاسبات اين کشور تغيير کند.

اپوزيسيون عادت کرده در زمين حاکميت بازي کند

«بعضي دوستان ما اسير قواعد بازي حاکميت شده‌اند و در زمين حاکميت بازي مي‌کنند».
«ن - ک» کاريکاتوريست خارج‌نشين نشريات دوره اصلاحات در «خودنويس» نوشت: وقتي براساس قاعده بازي نظام بازي کنيد، رهبري پيروز مي‌شود. شايد برخي شرايط انگيزه‌اي براي شرکت در قماري باشد که ممکن است دست اول بازي را ببري، اما چهار سال قيافه بازنده‌ها را خواهي داشت. چيزي که در بحث‌ها مرا به فکر انداخته، توجه نکردن بسياري از دوستان به چرخه تحميلي رژيم است، نشاندن يک کانديداي تاييد شده بر مسند رياست جمهوري. سؤال اين است که اگر مي‌دانيم که اين راه بي‌سرانجام است، و قدرت تغيير قانون و روند انتخابات و اداره کشور از طريق اين چرخه را نداريم، چه دلايلي براي تداومش وجود دارد؟

وي ادامه مي‌دهد: برخي دوستان مي‌گويند که دست روي دست گذاشتن به نفع حاکميت است. نافرماني مدني را «دست روي دست گذاشتن» ديدن زماني است که هدفي نداشته باشيم. اگر هدف مشترک، کاهش مشروعيت نظام است، يکي از راه‌هايش به هم زدن قاعده بازي حاکميت خواهد بود. هيچ چيز براي رهبري مهم‌تر از پر بودن صفوف انتخابات جلوي دوربين‌هاي خبرنگاران خارجي نيست. هيچ چيز براي حاکميت، تحميل ارقام بالاي مشارکت نيست.

وي که در برخي محافل اپوزيسيون متهم به نفوذي بودن وزارت اطلاعات است، مي‌نويسد: گويي بخش بزرگي از افراد فکر مي‌کنند چاره‌اي جز عادت ندارند؛ مثل شاگرداني که قرباني نظام آموزشي کنترل‌گرا هستند. آنها مي‌خواهند جزئي از ديوار باشند. خداوندا همه اسيران را آزاد کن!

اصلاح‌طلبان مثل محمدرضا پهلوي آدرس غلط مي‌دهند

يک عضو متواري گروهک تحکيم تاکيد اپوزيسيون و طيفي از اصلاح‌طلبان تعمدا سياست هراس‌افکني و مهندسي ترس را پيش مي برند.
علي افشاري با بيان اينکه «در رفتار اپوزيسيون هراس‌افکني و جلو بردن سياست دلخواه خود از طريق ترساندن مردم ديده مي‌شود و حتي براي جا انداختن آن از بي‌اعتنايي بر حقيقت نيز ابايي ندارند» نوشت: هراس‌افکني پروژه‌اي است که عامدانه و در سطح خودآگاه کليد زده مي‌شود تا با بزرگنمايي خطرها و تحرک مخاطب، او را به سمت عملي هدايت‌ کنند که در شرايط طبيعي و محاسبه عقلاني امکان اقناع وي وجود ندارد.

در هراس‌افکني بايد دستگاه تشخيص و شعور افراد به نوعي مورد تهاجم قرار بگيرد که احساس ترس از مخاطره‌اي بزرگ تمامي ساحت ادراکي آنها را اشغال کند و در سايه مختل شدن گيرنده‌هاي حسي و پردازشگرهاي عقلاني جامعه مخاطب، فقط تلاش کند تا جلوي واقعه مهيب را بگيرد، ديگر کيفيت و عيار گزينه بديل مهم نيست بلکه بايد به هر چيزي متوسل شد تا خود را حفظ کرد. هراس افکني از جنس پروپاگندا است.

حقيقت و واقعيت در آن ارجي ندارند فقط بايد واقعيت را به صورت گزينشي و موردي به خدمت گرفت تا بسته محتويي «هراس‌ساز» خلق شود و چنان در ترس‌ها مبالغه کرد و از کاهي کوه ساخت تا باورپذيري ادعاهاي غيرواقعي آسان گردد. هراس‌افکني با پوپوليسم خويشاوند است و بر تنور تهييج کور مي‌دمد تا با اوج گرفتن رفتارهاي احساسي، چشمان عقل و دورانديشي خردگرايانه بسته شود.

وي که تا مدت‌ها به عنوان آلت دست تندروها در آشوب‌هاي بعد از دوم خرداد عمل کرد، با مرور رويکرد اپوزيسيون و اصلاح‌طلبان راديکال نسبت به انتخابات نوشت: کاربرد هراس‌افکني براي دفاع از کانديداتوري را مي‌توان ديد. در واقع هراس‌افکني پشتوانه ترسيم دوگانه کاذب «گزينش رئيس جمهور اصلاح طلب» و يا «نابود شدن ايراني و ايراني» بوده است.

 کساني که عمدتا از اين شيوه استفاده کرده و مي‌کنند به دليل سوابق راديکال سياسي که در گذشته اتخاذ کرده بودند در جا انداختن طبيعي ضرورت راي دادن در انتخابات رياست جمهوري دشواري داشتند. لذا کوشيدند با ترسيم چشم‌اندازي وحشتناک و مملو از تاريکي از آينده کشور، معترضين به وضع موجود را در راستاي پروژه سياسي بسيج کنند تا بازار کانديداتوري خاتمي، رفسنجاني و... گرم شود. در اين هراس‌افکني، تکيه بر آزاد کردن ترس مردم است و هيچ برخورد عقلاني و استدلالي ديده نمي شود که پاسخ بدهند چگونه کسي که خود بخشي از متن و حاشيه بلوک قدرت در سه دهه اخير بوده است مي‌تواند منجي شود؟

افشاري در ادامه مي‌نويسد: آنها بحث ايجابي ندارند و در برابر سوالاتي که با توجه به تجربه دوران اصلاحات مطرح مي‌شود، سکوت پيشه مي‌ورزند اما مرتب بر وجه سلبي اصرار مي‌ورزند. ترجيع‌بند هراس‌افکنان که در سخنان رفسنجاني نيز قابل مشاهده است اقدام کنگره و دولت آمريکا براي تجزيه آذربايجان و سيستان‌وبلوچستان، بالکانيزه کردن جنگ، دادن چراغ سبز به اسرائيل براي حمله نظامي به ايران، سوريه‌اي کردن است. در وراي اين تبيين نادرست و مغاير با واقعيت‌هاي کنوني، نوعي پارادوکس دن‌کيشوت‌وار قابل مشاهده است. 

از يکسو چنان قدرت مهيبي از آمريکا و متحدينش ترسيم مي‌شود که گويي قدرت فائقه و معمار همه اتفاقات منطقه و جهان هستند. آمريکا مي‌تواند بر اساس منافعش اراده‌هايش را تحميل سازد. در عين حال تبليغ مي‌شود با صرف رئيس‌جمهور شدن رفسنجاني و خاتمي مي‌توان جلوي اين پيشامد وحشتناک را گرفت! انگار شدت اهتمام به پريشان‌سازي ذهنيت جامعه و خاک پاشيدن به ديدگاه مردم از ياد آنان برده است که رفسنجاني در دوراني که مقتدرتر بود با تعطيلي همه سفارت خانه‌هاي غربي به کار خود پايان داد و منتقدين آن روز و شيفتگان کنوني‌اش راي آوردن سيد محمد خاتمي را موجب منتفي شدن خطر جنگي بشمار آوردند.

اين عضو دفتر تحکيم نوشت: چالش اصلي اين است که حتي اگر آمريکا تصميم به تجزيه ايران بگيرد، عملي شدن اين اراده قطعيت ندارد و با ده‌ها مانع مواجه خواهد شد آمريکا و هر قدرت جهاني چنين تواني ندارد که تصميماتش را محدوده مورد نظر پياده سازد... دادن آدرس غلط چاره کار نيست. اين ادعا مشابه سخن محمدرضا شاه پهلوي است که مي‌گفت در صورت سقوط او ايران، ايرانستان مي شود! ايران در جنگ با عراق روزهاي سختي را گذراند اما ايرانستان نشد.

پاسخ عبدي به ابراهيم يزدي چرا همه را گرفتند جز شما؟!


عضو مستعفي حزب مشارکت در پاسخ رئيس گروهک نهضت‌آزادي که دعوت به تندروي مي‌کرد، رويه افراط‌گري و بازداشت‌شدن را تخطئه نمود و تصريح کرد تعقل را بر تهوّر ترجيح مي‌دهد.

عباس عبدي در پاسخي به ابراهيم يزدي که در آخرين شماره انديشه پويا منتشر شد به انتقادات و نکاتي که يزدي متوجه وي کرده بود پاسخ داد. ابراهيم يزدي در پاسخي که به مقاله مارک گازيوروسکي درباره رابطه اطلاعاتي دولت موقت و آمريکايي‌ها نوشته بود اشاره کرده بود که «آقاي عباس عبدي هنوز هم جزء معدود افرادي هستند که از اين رويداد]اشغال لانه جاسوسي[ دفاع مي‌کنند و به رغم ساير هم‌رزمان سابق خويش از مصايب و گرفتاري‌هاي زمانه برحذر مانده‌اند» .

به گزارش گويانيوز عباس عبدي در پاسخ به کنايه ابراهيم يزدي نوشته است: «نمي‌دانم چرا به يک‌باره نام بنده در متن ايشان آمده است. خوب! شايد به دليل حسن‌ظن ايشان است و از موضع اينکه نسبت به بنده خيرخواه هستند خواسته‌اند که از باب نصيحت به برادر مسلمان خود اقدامي کرده باشند که اين رفتار موجب امتنان است. 

ولي وقتي که به مطالب بعدي اشاره کنم، معلوم مي‌شود که اين نوع خيرخواهي به نحو درستي يا حداقل اينکه به نحو کاملي انجام نشده است. مگر قرار است که همه افراد دچار مصائب و گرفتاري شوند، من ده‌ها نفر از دوستان و همفکران ديگر را هم ذکر خواهم کرد که دچار اين مصائب نشدند، آيا بايد آنان را هم محکوم کرد و به نوعي مورد تعرض قرار داد؟ 

دوم اينکه بنده قبلا دوبار دچار اين وضع شدم، آيا بايد ساير دوستانم را که در آن زمان دچار اين وضع نشدند و حتي در پست و مقام هم حضور داشتند، محکوم کنم که چرا من شده‌ام و آنان نشده‌اند؟ سوم اينکه، اتفاقا در همين سال‌ها هم بنده يک حکم يک سال حبس تعليقي در دادگاه بدوي گرفتم، ولي چون علاقه‌اي به رسانه‌اي کردن اين موارد ندارم، ديگران از جمله جناب يزدي از آن مطلع نشده‌اند. چهارم اينکه مگر دچار مصائب شدن حقانيتي را براي افکار و آراي افراد ايجاد مي‌کند که دچار نشدن آن را موجب تعريض دانسته‌ايد؟

وي مي‌افزايد: مشابه همين اتفاق در سال‌هاي 1369 و 1380 براي دوستان آقاي يزدي رخ داد ولي ايشان دچار آن گرفتاري‌هاي دوستانشان نشدند. آيا بايد نسبت به ايشان تعرض کرد که چرا براي ايشان رخ نداده است؟ اصولا چرا بايد براي من چنين مصائبي رخ مي‌داد؟ مگر من طرفدار يا جزو جنبشي [سبز] بودم که براي اعضايش چنين مصائبي رخ داد؟ نه تنها نبودم، بلکه از همان ابتدا هم منتقد آن بودم. هرچند بيش از بسياري در اين زمينه مطلب انتقادي نوشته‌ام. 

ولي هنوز هم معتقدم که بايد زودتر و بيشتر در نقد اين رفتار مي‌نوشتم. در هر حال چرا بايد دچار مصائب مذکور مي‌شدم؟ مگر حکومت فله‌اي و شانسي افراد را دچار گرفتاري مي‌کند؟ ديگر اينکه مگر دچار گرفتاري شدن ارزش است؟ من پيش از سايرين و دوبار دچارش شدم، ولي هيچ‌گاه کسي نشنيده و نديده که يک‌بار هم با اتکاي به آن بخواهم براي خودم حقانيتي يا مظلوميتي قائل شوم و اصولا از اينکه کسي در بحث و گفتگو بخواهد خود را زندان رفته و داراي سابقه مبارزاتي معرفي کند، نفرت دارم و آن را نشانه جايگزيني تهوّر بجاي تعقل مي‌دانم.»

يادآور مي‌شود گروهک‌هاي منافقي نظير نهضت‌آزادي به واسطه نزديکي به کساني مانند بهزاد نبوي و تاج‌زاده و... نقش مهمي در گذاشتن پوست خربزه تندروي زير پاي مدعيان اصلاح‌طلبي داشتند و آنها را به سمت انتحار سياسي و مقابله با جمهوري اسلامي هل دادند.

*وطن امروز:


تکذیب ادعای غرب درباره نیروگاه بوشهر


پیمانکار ساخت نیروگاه اتمی بوشهر در واکنش به ادعای برخی مسؤولان غربی مبنی بر آسیب‌ دیدن این نیروگاه در جریان زمین‌لرزه اخیر، اعلام کرد این ادعا هیچ پایه و اساسی نداشته و فعالیت نیروگاه اتمی بوشهر کاملا عادی است. منابع روس ادعای برخی دیپلمات‌های غربی مبنی بر آسیب رسیدن نیروگاه اتمی بوشهر در جریان زمین‌لرزه اخیر را رد کردند. 

به گزارش ایلنا، آسوشیتدپرس خبر داد: منابع آگاه در شرکت اتم‌استروی‌اکسپورت، پیمانکار ساخت نیروگاه اتمی بوشهر در واکنش به ادعای برخی مسؤولان غربی مبنی بر آسیب دیدن این نیروگاه در جریان زمین‌لرزه اخیر، اعلام کردند این ادعا هیچ پایه و اساسی نداشته و فعالیت نیروگاه اتمی بوشهر کاملا عادی است.

 این منابع با تاکید بر اینکه نیروگاه بوشهر در حال آماده شدن برای فعالیت دوباره است، تاکید کردند در حال حاضر عملیات تست تجهیزات روی رآکتور انجام می‌شود. پیش از این 2 دیپلمات غربی که خواسته بودند نامشان فاش نشود، مدعی شده بودند اطلاعاتی در دست دارند که نشان‌دهنده این است که ساختمان رآکتور نیروگاه بوشهر در جریان یک یا 2 زمین‌لرزه اخیر در ایران آسیب‌دیده است. 

فیلم ضدایرانی بر پایه خاطرات مازیار بهاری

«جان استوارت» از مجری‌گری برنامه تلویزیونی «دیلی شو» در نیویورک به طور موقت استعفا كرد و بزودی برای ساخت فیلم ضد‌ایرانی «گلاب» به خاورمیانه سفر می‌کند. به گزارش فارس، رسانه‌‌های خبری از جمله خبرگزاری آسوشیتدپرس ضمن اعلام این خبر، نوشتند: جان استوارت اجرای «دیلی شو» را نه برای تعطیلات که برای ساخت یک فیلم در خاورمیانه متوقف کرده است.

 این فیلم که نخستین تجربه کارگردانی او است یک فیلم ضدایرانی با نام «گلاب» است که نقش اول آن را قرار است «گائل گارسیا برنال» بازی کند. استوارت بزودی با دیگر عوامل این فیلم به خاورمیانه سفر خواهد کرد. او این فیلم را براساس فیلمنامه‌ای که خودش براساس کتاب خاطرات مازیار بهاری به رشته تحریر درآورده، کارگردانی خواهد کرد. او خود یکی از تهیه‌کنندگان این فیلم نیز خواهد بود. 

مازیار بهاری، خبرنگار هفته‌نامه نیوزویک آمریکا بود که در جریان اغتشاشات پس از انتخابات 88 ایران، به دلیل همکاری با سرویس‌های جاسوسی غربی دستگیر شد و پس از آزادی موقت به صورت غیرقانونی از ایران خارج شد و هم‌اکنون به فعالیت علیه نظام جمهوری اسلامی ایران و همکاری با رسانه‌های فارسی‌زبان نظیر بی‌بی‌سی ‌فارسی می‌پردازد. فیلم «گلاب» قرار است بر اساس خاطرات ادعایی او در زندان ساخته شود. بهاری در کتابش مدعی ‌شده است زمانی که در زندان بوده هرگز زندانبان خود را نمی‌بیند و تنها او را از روی بوی گلابی که می‌داده می‌شناخته، نام فیلم نیز برگرفته از همین بخش از خاطرات وی است. 

تکذیب ادعای نادرست ترکیه علیه اتباع ایرانی

در پی انتشار خبر تحریک‌آمیز دستگیری یک شهروند ایرانی در درگیری‌های اخیر، سفارت جمهوری اسلامی ایران در آنکارا با ارسال یادداشت رسمی به وزارت خارجه جمهوری ترکیه ضمن استفسار صحت و سقم این خبر، دسترسی کنسولی به فرد دستگیر شده را درخواست کرد.

به گزارش جهان به نقل از ایسنا، وزارت خارجه جمهوری ترکیه به سفارت جمهوری اسلامی ایران در آنکارا اطلاع داد که تبعه ایرانی که در درگیری‌های آنکارا از سوی پلیس ترکیه بازداشت شده بود با فاصله کوتاهی آزاد شده است. سفارت جمهوری اسلامی ایران با تکذیب ادعاهای نادرست برخی رسانه‌های ترکیه علیه اتباع جمهوری اسلامی ایران، از همه هموطنان ساکن ترکیه، دانشجویان و گردشگران تقاضا دارد از تردد و حضور در محل درگیری‌ها یا مناطقی که از سوی پلیس محدود شده است اجتناب کنند. 

اخراج گروه دوم اعضای منافقین از عراق

گروه دوم اعضای منافقین ساکن در کمپ لیبرتی در عراق به کشور آلبانی منتقل شدند و در همین باره وزارت خارجه ایالات متحده بیانیه‌ای در حمایت از اقدام سازمان ملل صادر کرد. به گزارش موسسه راهبردی دیده‌بان، وزارت خارجه ایالات متحده با انتشار بیانیه‌ای از انتقال گروه دوم اعضای این سازمان به آلبانی خبر داد که شامل 30 نفر بودند. گروه اول اعضای منافقین شامل 14 نفر بودند که پس از اخراج از عراق به کشور آلبانی منتقل شدند.

 پیش از این دولت آلبانی به کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل اعلام کرده بود که آمادگی پذیرش 210تن از اعضای این گروهک را دارد. بیانیه وزارت خارجه آمریکا ضمن تشکر از کشور آلبانی، این انتقال را در راستای برقراری صلح و ثبات در کشور عراق دانسته است و از سرکردگان گروهک منافقین خواسته شده در مراحل انتقال به آلبانی نهایت همکاری را با سازمان ملل و دولت عراق به عمل آورند. وزارت خارجه آمریکا مسؤولیت هرگونه وقت‌کشی در فرآیند خروج از عراق که ممکن است موجب خسارت جانی به اعضای این گروه شود را برعهده سرکردگان این گروهک دانست. 

*خراسان:

هشدار جدي به دولت درباره مصوبه اي به نفع دولت ميانمار

برخي نمايندگان مجلس در نامه هايي به مسئولان ارشد دولتي، ضمن انتقاد شديد از مصوبه هفته هاي گذشته دولت مبني بر اعطاي مجوز امضاي موقت موافقتنامه تشويق و حمايت متقابل از سرمايه گذاري بين دولت جمهوري اسلامي ايران و دولت ميانمار توسط وزارت امور اقتصادي و دارايي، اين اقدام را در مغايرت آشکار با سياست هاي کشورمان در اعتراض جدي به کشتار مسلمانان مظلوم اين کشور دانسته و خواستار لغو سريع اين موافقتنامه به خاطر ناراحتي مردم مسلمان کشورمان و مسلمانان ساير کشورها شده اند.

پيگيري نهادهاي نظارتي درباره ابلاغيه خاص يک مسئول ارشد اجرايي

در حالي که بر اساس ماده11 آيين نامه وصول مطالبات سررسيد گذشته مؤسسات اعتباري، اين موسسات موظفند در مورد مشتريان بدحساب جرائمي مانند عدم اعطاي هرگونه تسهيلات اعم از ارزي و ريالي، عدم گشايش اعتبارات اسنادي و محروميت استفاده از تمامي تسهيلات و مشوق هاي صادراتي را اعمال کنند، بر اساس گزارش يک نهاد نظارتي، يک مسئول ارشد اجرايي در ابلاغيه اي به وزارت اقتصاد و بانک مرکزي، تاکيد کرده که يک شرکت صنعتي بايد از اين موضوع استثنا شود.

*ابتکار:


ماجراي شايعه حمله به قاليباف با چاقو


 قاليباف در ياسوج مورد حمله قرار گرفت.به گزارش مشرق، در پي حمله به محمدباقر قاليباف، نامزد انتخابات 92 يکي از محافظان محمدباقر قاليباف در فرودگاه ياسوج به وسيله چاقو مضروب شد.ضارب شناسايي شده است و در مکان مصلي محل سخنراني قاليباف تحت تعقيب ماموران قرار گرفت.

اين در حالي است که معاون استاندار کهگيلويه و بويراحمد اين موضوع را تکذيب کرد.غلامعلي رضواني در گفت‌وگو با فارس گفت: انسان گاهي اوقات شايعاتي مي‌شنود که از شنيدن آن متعجب مي‌شود.معاون سياسي امنيتي استاندار کهگيلويه و بويراحمد با بيان اين‌که بهترين استقبال از نامزدهاي انتخابات در کشور به نظر من و بسياري از کارشناسان در اين استان بوده است، افزود: متأسفم که برخي با شايعه‌سازي قصد تشويش اذهان را دارند.اين مسئول ارشد سياسي امنيتي در استان کهگيلويه و بويراحمد با بيان اين‌که تنها شنيده‌ام بر اثر ازدحام جمعيت انگشتر يکي از حضار در مراسم به سر يکي از همراهان آقاي قاليباف گير کرده، افزود: به همه اعلام مي‌کنم که شايعه حمله به اطرافيان قاليباف يک شايعه بيش نيست.

چرا مجري در مناظره دوم و سوم تغييرنکرد؟ سفيرنوشت: سازمان صداوسيما تصميم گرفت سه مناظره اقتصادي، فرهنگي و سياسي را با اجراي سه مجري با سابقه خود يعني مرتضي حيدري، محمدجعفر خسروي و حسن سلطاني به روي آنتن ببرد، اما پس از برگزاري مناظره اول توسط حيدري تصميم‌گيري‌ها تغيير پيدا کرد و اجراي هر سه مناظره به حيدري رسيد.

خسروي درباره اجراي هر سه مناظره توسط حيدري گفت: بنده بر حسب وظيفه بايد مناظره دوم را با موضوع فرهنگي اجرا مي‌کردم و جناب آقاي سلطاني مناظره سوم را. ولي واقعيت اين است که مبتني بر راهبرد سازمان صداوسيما داير بر اصل تفاهم و تناسب در کار اجراي هر سه مناظره به آقاي حيدري سپرده شد.

وي ادامه داد: چون اين تلقي پيش آمد که محتمل است تغيير مجريان به تغيير وضعيت مناظره ايجاد شود،‌به همين دليل گفتند که رکن ثابت اجرا جناب آقاي حيدري همچنان اين کار را انجام بدهند. چون حسن ظن و حسن تفاهم با نامزدها مهم‌ترين اصل بوده است. همچنين سلطاني نيز در اين باره توضيح داد: برگزاري مناظرات اولين تجربه تلويزيون بود. مناظره سال 88 به صورت دو نفره برگزار شد و به هرترتيبي شکل مي‌گيرد و باعث شد تا برگزاري مناظرات به سمت شکوفايي پيش برود در حالي که در سال 92 اين تعداد به 8 نفر رسيد و تلاش بر اين بود که مناظرات ريتم تند داشته باشند و خسته کننده نباشند و مردم به يک جمع‌بندي در عين بي‌طرفي رسانه برسند.

دستور ستاد روحاني براي همکاري با ستاد عارف 

 فارس نوشت: ستاد انتخاباتي حسن روحاني بخش‌نامه‌اي را به منظور تعامل بيشتر نيروهاي ستادي اين کانديدا با ديگر کانديداي اصلاح‌طلب صادر کرد.براساس ادعاي فارس، ستاد انتخاباتي حجت‌الاسلام حسن روحاني روز پنج‌شنبه به منظور تعامل بيشتر ميان نيروهاي ستادي اين کانديدا و محمدرضا عارف ديگر کانديداي جريان اصلاح‌طلب به کليه استان‌ها ابلاغ کرد.در اين بخش‌نامه بر افزايش همکاري بين ستادهاي انتخاباتي دو کانديدا و همچنين لزوم پرهيز از هرگونه تخريب عليه يکديگر تأکيد شده است.

*جمهوری اسلامی:


هر كس در انتخابات شركت نكند به جهنم رفتنش قطعي است

امام جمعه مشهد در خطبه نماز ديروز با تأكيد بر ضرورت شركت در انتخابات رياست جمهوري در روز جمعه آينده، گفت: هر كس در انتخابات شركت نكند به جهنم رفتنش قطعي است. به گزارش خبرگزاري مهر، حجت الاسلام سيداحمد علم الهدي، خطاب به نمازگزاران جمعه مشهد در جوار بارگاه ملكوتي امام رضا عليه السلام گفت: "اول بايد احساس مسئوليت كرده و در انتخابات شركت كنيد و بعد هم سنجيده و براساس معيارهاي اسلام و پيغمبر به كسي رأي دهيد كه خداي نكرده انقلاب به دست نااهلش نيفتد.

" استفاده از روش‌هاي منفي از قبيل اينكه اگر كسي در انتخابات شركت نكند به جهنم مي‌رود، شيوه مؤثري نيست و بهتر است آقاي علم الهدي از شيوه‌هاي مثبت براي تشويق مردم به شركت در انتخابات استفاده كند.

تمجید جالب گوينده مشهور عرب از سيد حسن نصرالله !

كوثر البشراوي يكي از گويندگان مشهور عرب كه با شبكه‌هاي خبري الجزيره، العربيه و ام. بي. سي همكاري دارد، در تازه‌ترين سروده خود به شيوه‌اي خاص از سيد حسن نصرالله تمجيد كرده است. او در سروده خود كه پس از آزادي شهر القصير از لوث تروريست‌ها منتشر شده است، اعراب را به عنوان كساني كه حرف مي‌زنند ولي عمل نمي‌كنند توصيف مي‌نمايد و خطاب به سيدحسن نصرالله مي‌گويد اينكه تو اهل عمل هستي نشانه اينست كه عرب نيستي. وي در پايان اين سفر، بوسيدن پاي سيد حسن نصرالله را افتخاري براي خود مي‌داند.

بچه‌دار شدن بهترين راه مبارزه با اسرائيل

يك روحاني سلفي مصري بهترين راه مبارزه با اسرائيل را افزايش نسل و بچه‌دار شدن دانست. به گزارش قدس آنلاين، ياسر برهامي نايب رئيس جماعت الدعوه السلفيه مصر و چهره معروف ضد شيعي، در گردهمايي "يهودي سازي مسجد الاقصي و بهار عربي" كه در غزه و توسط انجمن سلفي "ابن باز" برگزار گرديد گفت: افزايش نسل بهترين راه مقاومت عليه اسرائيلي هاست.

برهامي كه از شخصيت‌هاي به شدت تندرو سلفي در جهان عرب به شمار مي‌رود بدون كوچكترين اشاره‌اي به ضرورت مقاومت مسلحانه عليه دشمن صهيونيستي براي پاكسازي قدس شريف، چنين توصيه‌اي را به مردم فلسطين كرده است. وي در حالي از صدور فتواي جهاد عليه دشمن صهيونيستي طفره مي‌رود كه بارها بر لزوم حضور تروريست‌ها در سوريه با عنوان جهاد تأكيد كرده است. برهامي از مخالفان سرسخت انديشه شيعي و از معارضان شديد سفر گردشگران ايراني به مصر است .


باشگاه خبرنگاران

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران